Historici.nl





Gepubliceerd op 06-07-2023

Stagiair(e) Marketing & Communicatie – Stedelijk Museum Schiedam

Stedelijk Museum Schiedam in Schiedam zoekt een Stagiair(e) Marketing & Communicatie voor 36 uur per week | Vacature voor een Leertraject, Stageplaats | Sluitingsdatum: 25-07-2023



Het Stedelijk Museum Schiedam is het museum voor Nederlandse beeldende kunst van vandaag en voor de verhalen van Schiedam, van toen en nu. Het museum maakt spraakmakende en herkenbare tentoonstellingen en organiseert activiteiten. Het museum is er voor Schiedammers én kunstliefhebbers uit heel Nederland en werkt graag met partners van binnen en buiten de stad. De afgelopen jaren heeft het museum ingezet op worteling in de stad en de komende jaren ligt de focus op verjonging en verbreding van ons publiek.

Stagiair(e) Marketing & Communicatie

36 uur per week

Wat ga je doen?

Als stagiair(e) draai je volledig mee in het team Marketing & Communicatie. Je ondersteunt het team bij alle voorkomende werkzaamheden. Je ontwikkelt vaardigheden en doet werkervaring op binnen een van de meest publiekvriendelijke musea in Nederland.

Een greep uit de verschillende werkzaamheden:

  • het bijhouden van de website;
  • ondersteunen bij het ontwikkelen van diverse grafische communicatie-uitingen;
  • schrijven, redigeren en corrigeren van teksten voor de website, nieuwsbrieven en correspondentie;
  • meedenken met campagneconcepten en activiteiten;
  • gereedmaken en aanleveren van beeldmateriaal;
  • begeleiden van pers bij fotoshoots of interviews;
  • beantwoorden van diverse vragen en verzoeken die we ontvangen;
  • meedenken en ontwikkelen van social media campagnes;
  • bijhouden van mediavermeldingen en actief verzamelen van nieuwe (media)contacten;
  • bijwonen van (interne) vergaderingen;
  • bijwonen van openingen en evenementen die binnen de stageperiode vallen.

In overleg is er mogelijk ruimte om enkele uren per week aan een zelfstandig project te werken. Een zelfstandig project zou kunnen bestaan uit bijvoorbeeld de organisatie en coördinatie van de communicatie rondom een publieksactiviteit, het uitvoeren van het volledige communicatietraject bij een van de (kleinere) tentoonstellingen of het werken aan beroepsproducten in het kader van je opleiding.
Let op: dit is nadrukkelijk een meewerkstage, er is geen ruimte voor een afstudeeropdracht.

Wie zoeken we?

We zoeken een enthousiaste, leergierige student die past binnen het volgende profiel. Dat betekent dat je onderstaande eigenschappen bezit óf voor jezelf als leerdoel hebt geformuleerd:

  • Je hebt interesse in kunst en geschiedenis;
  • Je kan zelfstandig werken, maar geeft het ook aan wanneer je vastloopt en hulp nodig hebt;
  • Je vindt het leuk om binnen een creatief team samen te werken aan bijzondere en hoogwaardig eindproducten voor verschillende tentoonstellingen en activiteiten;
  • Je hebt een goede beheersing van Nederlands en Engels in spraak en schrift;
  • Je bent communicatief vaardig en proactief;
  • Verantwoordelijkheidsgevoel, resultaatgericht, stressbestendig en je houdt van aanpakken;
  • Je hebt affiniteit met social media;
  • Ervaring met programma’s als WordPress, Adobe Photoshop, Adobe Indesign en Mailchimp is een pre;
  • Affiniteit met het museum en/of met Schiedam is een pre;
  • De stage is een verplicht onderdeel binnen een hbo- of wo-opleiding op het gebied van kunst, cultuur, management en/of (online) marketing en communicatie.

Wat bieden we?

Naast een stageplek voor minimaal 4-5 dagen in de week, bieden we het volgende:

  • Een leuk team met betrokken, hardwerkende collega’s;
  • Een fijne en leerzame werkplek in een prachtig monumentaal pand in hartje Schiedam;
  • Brede ervaring opdoen op het gebied van marketing, communicatie en public relations;
  • Kennismaking met een nationaal netwerk in de kunst- en cultuursector;
  • Een stagevergoeding van €250,- (bruto) per maand bij 36 uur.

Het Stedelijk Museum Schiedam vindt het belangrijk dat het team divers van samenstelling is. Wij nodigen daarom iedereen met interesse uit te reageren, maar in het bijzonder Schiedammers en/of kandidaten met een bi-culturele achtergrond.

Heb je interesse?

Is deze stage iets voor jou? Stuur dan een motivatiebrief en je cv naar Jessie Lansbergen via jessie@stedelijkmuseumschiedam.nl o.v.v. Stage Marketing & Communicatie. Ook met vragen over de stage kun je bij haar terecht. De deadline voor reageren is dinsdag 25 juli.

Heb je interesse, maar kun je pas in voorjaar 2024 of later stagelopen? Dan kun je ook alvast je interesse kenbaar maken door te reageren.

Klik hier voor meer informatie over de organisatie.

Solliciteer

Historici.nl
Het KNHG is de grootste organisatie van professionele historici in Nederland. Het biedt een platform aan de ruim 1100 leden en aan de historische gemeenschap als geheel. Word lid van het KNHG.
Historici.nl
Het Huygens Instituut beoogt de Nederlandse geschiedenis en cultuur inclusiever maken. Het ontsluit historische bronnen en literaire teksten en ontwikkelt innovatieve methoden, tools en duurzame digitale infrastructuur.