Historici.nl





Gepubliceerd op 31-08-2023

Medewerker Marketing & Communicatie – Maritiem Museum Rotterdam

Maritiem Museum in Rotterdam: jouw nieuwe werkplek?

Op een steenworp afstand van de Erasmusbrug, aan de historische Leuvehaven vind je het Maritiem Museum in Rotterdam. Een prachtige werklocatie, met ongeveer 75 medewerkers en 180 vrijwilligers. Het museum bestaat uit een binnen museum, museumhaven en binnen toegankelijke werkplaatsen. Het museum beheert een collectie van wereldniveau. In normale jaren ontvangt het museum circa 200.000 bezoekers.

We zoeken een enthousiaste nieuwe collega met een sterke basis in online- en direct marketing om het team Marketing, Communicatie en Development te versterken.

Medewerker Marketing & Communicatie

32 tot 36 uur per week

Een teamspeler die vanuit up-to-date kennis een trekkersrol pakt in het ontwikkelen, realiseren en optimaliseren van onze online marketingactiviteiten. Hieronder vallen onze online campagnes, social media, website, e-mailnieuwsbrieven en middelen gericht op het (ver)binden en vergroten van onze (digitale) achterban. Je werkt in het team Marketing, Communicatie en Development nauw samen met de andere collega’s – waaronder marketing medewerkers, creatief vormgever en relatiemanager- om een breed scala aan marketing- en communicatie werkzaamheden te realiseren. Geen dag is hetzelfde en samen zorgen we ervoor dat nog meer mensen ons museum weten te vinden en geïnspireerd raken.

Je kunt goed omgaan met planningen en deadlines. Je duikt graag in de cijfers en gebruikt die om met voorstellen te komen voor nieuwe activiteiten en verbeteringen in strategie. Je bent nieuwsgierig, hebt een vlotte pen, vindt het leuk om nieuwe dingen uit te proberen en kijkt altiid naar hoe het nog beter kan.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen en optimaliseren van e-mailnieuwsbrieven voor onze belangrijkste klantgroepen (particulier, zakelijk, educatie, kinderen).
  • Je bent verantwoordelijk voor het onderhoud en de doorontwikkeling van onze website. Je voert redactie, analyseert performance en werkt samen met externe bureaus om verbeteringen te realiseren.
  • Je bent verantwoordelijk voor de content op onze social media kanalen en monitort de performance daarvan. Je werkt nauw samen met collega’s en externe partijen om onze social media marketing verder te ontwikkelen.
  • Je ontwikkelt en test nieuwe initiatieven om de betrokkenheid van onze bezoekers en achterban te vergroten met als doel om terugkeerbezoeken te stimuleren en extra inkomsten te genereren.
  • Je hebt affiniteit met de maritieme wereld en gebruikt je nieuwsgierigheid en vlotte pen om verhalen uit het museum en de sector op te halen en te vertalen naar relevante content voor onze doelgroepen.
  • Je bent verantwoordelijk voor het aansturen van online bureaus en voor het implementeren en verbeteren van onze online marketingactiviteiten, waaronder diverse campagnes gericht op het verhogen van bezoekersaantallen.

Wat verwachten wij van jou?

  • HBO werk- en denkniveau.
  • Afgeronde HBO/NIMA A-B opleiding of vergelijkbare studie een pré.
  • 3-5 jaar relevante werkervaring.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal (Duits een pré).
  • Vlotte pen en ervaring met het schrijven van teksten voor diverse doelgroepen
  • Ervaring in het schrijven van plannen, briefen van partijen, planning en organiseren.
  • Ervaring in de culturele sector is een pré.
  • Je bent gedreven en staat met beide benen op grond.
  • Je bent sensitief, toegankelijk en verbindend.
  • Je gelooft in de kracht van samenwerking.
  • Je positieve energie werkt aanstekelijk op anderen.
  • Je bent nieuwsgierig en oplossingsgericht.

Deze vacature bij Maritiem Museum biedt (o.a.)

  • Een bruto maandsalaris tussen de € 2.774,- en € 3.763,- (schaal 7 & 8 van de Museum CAO) op basis van een 36-urige werkweek. Het salaris is een indicatie en afhankelijk van opleiding en werkervaring, dit wordt met jou besproken in de sollicitatieprocedure.
  • Een eindejaarsuitkering van 3,4%.
  • Vakantietoeslag van 8%.
  • 27 vrije dagen (op basis van full time dienstverband).
  • Een pensioenregeling via Pensioenfonds ABP.
  • Flexibele werktijden – met de mogelijkheden om deels vanuit huis te werken.
  • Reiskostenvergoeding conform regeling Maritiem Museum.
  • Medewerkerskorting in o.a. de horeca, de museumwinkel, op huur van schepen.

Ben jij de Medewerker Marketing, communicatie die wij zoeken?
Stuur dan je motivatiebrief met CV vóór 11 september a.s. naar werkenbij@maritiemmuseum.nl. De eerste gesprekken zullen plaatsvinden op 18 september, eventuele vervolggesprekken staan gepland op: 21 september a.s.

Inlichtingen
Voor inhoudelijke vragen over de vacature kun je contact opnemen met Layla Salamoun, Hoofd Marketing, Communicatie & Development op telefoonnummer: 010 402 9230.

Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Laila Dutt, HR-adviseur op telefoonnummer 010 4029250 of per e-mail.

Een pre-indienstname screening (VOG) is onderdeel van het sollicitatieproces.

Het Maritiem Museum heeft oog voor diversiteit en wil nadrukkelijk een museum zijn waar echt iedereen zich thuis kan voelen. Het museum zet zich hiervoor in door verschillende perspectieven te gebruiken in het personeelsbeleid, de programmering en het publieksbereik. Er wordt samengewerkt met uiteenlopende partners om specifieke doelgroepen te bereiken ofwel eventuele drempels voor een museumbezoek te verlagen. Het Maritiem Museum bereikt al een breed publiek, zo blijkt uit onderzoek, maar blijft onverminderd aandacht houden voor verschillen.

Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar de kandidaat die de diversiteit binnen ons team versterkt.

Solliciteer!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Meer informatie over de organisatie: zie deze website.

Historici.nl
Het KNHG is de grootste organisatie van professionele historici in Nederland. Het biedt een platform aan de ruim 1100 leden en aan de historische gemeenschap als geheel. Word lid van het KNHG.
Historici.nl
Het Huygens Instituut beoogt de Nederlandse geschiedenis en cultuur inclusiever maken. Het ontsluit historische bronnen en literaire teksten en ontwikkelt innovatieve methoden, tools en duurzame digitale infrastructuur.